In een zeer bewogen jaar voor ondernemers, waarin de coronacrisis toesloeg, is deskundige hulp en snel schakelen meer dan ooit een voorwaarde om te overleven en nieuwe successen te behalen. Daarom lanceert De Zaak vandaag een volledig vernieuwde versie van het platform MijnZaak. Door de combinatie van intelligente tooling en 1-op-1 deskundig advies krijgen ondernemers de focus weer terug op hun core business.

De Zaak, van origine uitgever en mediaplatform, staat ondernemers al sinds 1992 bij met deskundig advies en kennisartikelen. 28 jaar geleden pionierde De Zaak door als eerste een ondernemersmagazine in Nederland te publiceren, en nu is het opnieuw voorloper met MijnZaak; een one-stop-membershop.

Om deze digitale transitie vorm te geven is onlangs de leiding bij De Zaak overgenomen door Max Verhoeven. Max heeft een bewezen track record met meerdere online bedrijven en opereert met zijn bedrijf BizBundel al vijf jaar in de online B2B-markt.

Uit onderzoek bij de achterban van De Zaak, voor en tijdens de coronacrisis, blijkt dat kleine ondernemers een aanzienlijk deel van hun tijd kwijt zijn geweest aan alle randzaken, zoals bijvoorbeeld belastingen, contracten opmaken of de steunaanvragen uit het noodfonds. Dit leidt tot minder aandacht voor de eigen zaak en dus minder klanten en minder omzet, wat in deze tijd funest kan zijn voor het voortbestaan van de onderneming.

MijnZaak bestaat uit drie bewezen concepten, samengevoegd in één online omgeving. Ondernemers kunnen er eenvoudig zelf juridische documenten maken, een helpdesk inschakelen met eerstelijns advies van juristen, fiscalisten en bedrijfsadviseurs en een vergelijkingsmodule gebruiken voor de selectie van de beste dienstverleners op de markt.